מדריך להוזלת קניות בסופר
דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

פירות, ירקות, מאפים, בשר, טופו, חלב, חלב סויה, חלב סויה לייט, חלב סויה לייט בטעם וניל ועוד.. האוכל שאנחנו קונים בסופר הוא בראש ובראשונה אלמנט מאוד בסיסי בחיים שלנו, אולי הכי בסיסי. מעבר לזה הוא הדרך להביע אהבה, זמן לבישול משפחתי ולארוחה משפחתית, מקום של העדפות וחשקים, וכמובן מרכיב עיקרי במצב הבריאותי והרגשי שלנו.

למשמעות של האוכל עבורנו יש מחיר - והוא הרבה פעמים לא תזרימי במיוחד.

לכן הכנו מדריך שמאגד כמה טיפים שיכולים לעזור לנו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. סתם, המטרה היא לצלוח את קנית המצרכים המועדפים עלינו במחיר המשתלם ביותר עבורנו.

אז נתחיל 💪

1. איפה קונים?

קניות באינטרנט - לקניות באינטרנט יש מספר יתרונות כמו הימנעות מפיתויים, השוואת מחירים בצורה נוחה ופשוטה, וגם יכולת להשוות בין כמה סלים (כלומר כמה רשתות שיווק שונות) ולבחור את המשתלמת ביותר עבורכם מהספה בבית. במקרה שבו מחיר הסל יצא גבוה מדי, אפשר בקלות לוותר על מוצרים (לפחות ביותר, קלות מאשר הקופה שבסופר).

סופר גדול ולא מכולת - לרוב מכולות מתחת לבית וחנויות נוחות הן זמינות יותר, אך אנחנו משלמים על הקניה בהן מחיר גבוה יותר. לכן תמיד נעדיף לקנות באחת מרשתות השיווק הגדולות, לאחר שערכנו סקר שוק והשוואת מחירים לסל המשתלם ביותר עבורנו.

2. איך קונים?

רשימה מוכנה מראש - בין קניה אחת לאחרת, כדאי למלא רשימה מסודרת ולהוסיף אליה כל מוצר שכבר נגמר, ולא לשחזר רשימה קבועה שעשויה לגרום לכפילויות במוצרים שסתם נאגרים בבית.

מתי קונים? יש שתי אפשרויות מתאימות. האחת היא כשנגמר האוכל ואנחנו מרגישים צורך בקניה הגדולה הבאה, והשניה היא בזמנים קבועים מראש, למשל אחת לשבוע.

היתרון של האחת הוא החיסרון של האחרת, לכן כדאי להבין מה מהן יותר מתאימה לנו.

היתרון של הראשונה הוא בכך שהיא מאלצת אותנו למצות את כל האוכל שכבר רכשנו ויש לנו במטבח, היא גם יכולה להיות משחק משפחתי כיפי שמאפשר לנו לבטא יצירתיות.

היתרון של השניה הוא בכך שהיא מונעת מאיתנו ״להשלים חוסרים״ במכולות ולשלם יותר כסף על מצרכים שחסרים לנו.

3. עצות להתנהלות בבית

👈 בבישולים שבשגרה כדאי שלא להתבסס על מתכונים ידועים מראש. זה עשוי לגרום לנו להיצמד לקניית מוצרים ספציפיים שיכולים לייקר את סל הקניות.

👈 כדאי למצות כמה שיותר מהמוצרים שיש לנו בבית כחומרי גלם לבישולים.

👈 הקפאת אוכל היא אפשרות מעולה כשתאריך פקיעת התוקף עומד להגיע, ולא נספיק לסיים את המוצר לפני כן.

👈 עדיף להימנע ממוצרים מוכנים מראש, במקומם כדאי להתמקד בקניית חומרי הגלם ולבשל בעצמנו, לרוב זה גם בריא יותר.

4. עצות לקניה עצמה

👈 כדאי ליצור חבר מועדון עבור כל סופר רלוונטי שאנחנו נוהגים לקנות בו הרבה, כמובן שלא בתשלום נוסף, ככה נוכל לקבל הנחות גדולות יותר.

👈 עבור כל מותג שאנחנו רגילים לקנות, שווה לנסות מותגים מקבילים וקצת פחות פופולריים, לרוב המחיר נמוך יותר והאיכות דומה.

👈 כאשר יש מבצע על מוצרים יבשים שלא מתקלקלים ואנחנו נוהגים לקנות מהם באופן קבוע, כדאי לקנות כמות גדולה יותר וככה לחסוך גם בקניה הבאה.

👈 פעמים רבות אריזות המילוי של מוצר זולות יותר מהמוצר באריזה המקורית שלו. למשל אריזת מילוי של אבקת כביסה שמגיעה בשקית ולא בקופסא הרשמית.

👈 העמוד הראשון של עלוני המבצעים בסופר הוא העמוד עם ההנחות המשמעותיות ביותר, התמקדו בו.

לסיום, לקניה של אוכל חלק גדול מההוצאות שלנו בחודש, וגם חלק גדול במי שאנחנו 🙂

אם רק נהיה על זה - יש הרבה דרכים להוזיל את הסכומים מבלי לחסוך בכמות או בהנאה.

בתיאבון!

אנחנו מזמינים ומזמינות אותך להצטרף לקהילה שלנו בפייסבוק ולקחת חלק בדיון 👇

האם קיבלת תשובה לשאלתך?