איך לשמור על קיץ תזרימי? 🌞

טיפים ועצות כדי להתכונן לקייטנות, לזמן הפנוי ולהוצאות שבדרך.

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

״הכל אני יכול בחופש הגדול!״

זה יכול להיות נכון, אבל ״להכל״ יש מחיר, וכדאי שהוא יהיה כמה שיותר תזרימי.

הקיץ עבור הילדים זו תקופה של התחדשות וצבירת כוחות, היא מאפשרת רגעים של זמן בכיף עם חברים ומשפחה, להשקיע בתחביבים, ואפילו להשתפר בלימודים. אנחנו ההורים רוצים לאפשר להם את זה כמה שיותר, ובעיקר להעביר את התקופה הזו בטוב, כי היא לא כל-כך קצרה.

לקיץ יש עוד הרבה משמעויות נוספות, אבל העיקרית שבהן, וזו שנדבר עליה פה, היא ההתנהלות הכלכלית במהלכו, או כמו שאומרים אצלנו ברייזאפ - איך שומרים על תזרים חיובי בחופש הגדול?

בראש ובראשונה מטרידות אותנו הקייטנות, שהן כמובן פתרון מעולה למסגרת חינוכית וחברתית עבור הילדים, אבל הן גם מעמסה כלכלית לא קטנה. בנוסף אליהן, יש את ימי החופש שאחרי הקייטנה, ובכללי יש הרבה זמן פנוי שצריך למלא. לרוב אנחנו עושים את זה על-ידי יציאה לבילוי, ולכל בילוי יש משמעות כלכלית.

לכן, יצרנו כאן מדריך שעוזר להיערך לקיץ, ולהתמודד עם ההוצאות הצפויות בצורה הטובה ביותר 💪

כיום יש מגוון רחב של קייטנות, בהתאם גם המחירים משתנים מאחת לשניה. כאשר ניגשים לבחור את האחת שמתאימה, כדאי גם לשקול פרמטרים כמו משך הזמן, כמות שעות הפעילות ביום, האם היא כוללת ארוחת צהריים, נמצאת במרחק הליכה או דורשת הסעה. לכל אחד מהפרמטרים האלה יש משמעות ישירה על ההוצאות שלנו. למשל, קייטנה שמסתיימת מוקדם יותר, לרוב לא תכלול ארוחת צהריים, וגם תדרוש מאיתנו לייצר עניין נוסף בהמשך היום. בנוסף, יש קייטנות שמאפשרות הוזלה במחיר באופן מובנה, למשל כאלו שנעשות מטעם ועדי עובדים, מסובסדות על-ידי העירייה, או מעניקות הנחה בתשלום על ילד נוסף.

עד כמה שנצליח להוזיל את התשלום, עדיין מדובר בהוצאה גדולה שחשוב להתכונן אליה מראש. אז איך עושים את זה בתזרים? כבר בחודשים שקודמים לקיץ, כדאי להגדיר יעד חודשי שבעזרתו נוכל לחסוך חלק מהסכום בכל חודש, ולהשתמש בו עבור ההוצאה בהמשך. למשל אם אני מתכננת לרשום את הבת שלי לקייטנה שתעלה 1,500 ₪ בחודש יולי, כדאי שאגדיר בתזרימים של חודשים אפריל, מאי ויוני יעד חודשי בסכום של 500 ₪. ככה הסכומים האלו ישארו בצד, ויהיה אפשר לשלם בעזרתם על ההוצאה הגדולה בקיץ.

מעבר לקייטנות יש המון הוצאות קטנות במהלך הקיץ שמצטברות לסכומים גדולים.
אז מה עושים? מתכננים!

כדאי לייצר תקציב עבור כל שבוע ולהחליט איך מוציאים אותו ועל מה. מומלץ גם לעשות מזה פעילות חווייתית עם הילדים, שמאפשרת להם מודעות ואחריות על הכסף.

למשל, כשאנחנו הולכים לבילוי בים, אפשר להביא אוכל מהבית כדי שמחר ישאר לנו מספיק כסף לשלם על כרטיסים לקולנוע. ככה נתייחס יחד לכסף כמשאב מוגבל לכל שבוע, ונחליט מה סדרי העדיפויות בהוצאות שלנו. בנוסף, התכנון מראש של השבוע יכול לאפשר גם ודאות ותחושה של מיצוי החופש בצורה טובה ותזרימית 💪

מבחינת התזרים - אפשר לייצר קטגוריה להוצאה במעקב שמיועדת לפעילויות בקיץ, ולהחליט כבר בתחילת החודש כמה נרצה להוציא עבורה בסך הכל.

רגע לפני שנסיים, בקרוב אתר קיץ ישראלי של רייזאפ יעלה לאוויר ויהיו בו המון המלצות לפעילויות במחירים תזרימיים של עד 25 ₪ במלא מקומות בארץ.

כדאי להירשם ולהיות הראשונים שמקבלים גישה לאתר 🌞

אפשר גם כמובן לפנות אלינו בצ׳אט שבתזרים כדי לקבל ייעוץ וליווי אישי בהכנה הכלכלית לקראת הקיץ 👇🏼

האם קיבלת תשובה לשאלתך?