איך לדייק את התזרים?

במדריך הזה נעבור צעד-צעד כדי לוודא שאנחנו משתמשים בתזרים בצורה המיטבית.

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

התזרים מזהה את ההכנסות וההוצאות באופן אוטומטי ומשייך אותן לקטגוריה הנכונה בצורה חכמה. אבל חכם ככל שיהיה, התזרים לא יכול לצפות את השינויים של היומיום שרק אנחנו יכולים לדעת, לכן כדאי לדייק את הנתונים שבתזרים.

במדריך הזה נעבור שלב אחרי שלב כדי לסדר את הנתונים בצורה פשוטה ומהירה. כדאי לזכור, ככל שנלמד יותר את המערכת עלינו, ככה תמונת המצב שנקבל תהיה יותר מדויקת ותאפשר לנו לקבל החלטות טובות יותר במהלך החודש.

לפני שנתחיל כדאי להיכנס לעמוד חשבונות מחוברים דרך הגדרות המינוי, ולוודא שכל חשבונות הבנק והאשראי מחוברים באופן תקין במערכת.

כדאי גם לצפות בסרטון איך התזרים בנוי כדי להבין את התזרים ולערוך אותו בצורה הטובה ביותר.


נתחיל עם 2 כללי מפתח חשובים 🔑

  1. המערכת מזהה הוצאה או הכנסה קבועה רק אם היא ירדה גם בחודש הקודם והיא מוגדרת ככזו. לכן במקרה שבו המערכת לא מזהה את צפי ההוצאה או ההכנסה בתזרים של החודש הזה, אפשר לחפש אותה בקטגוריה של הוצאות או הכנסות משתנות בתזרים של החודש הקודם, ולהגדיר אותה כקבועה. לאחר מכן נרענן את התזרים, והיא תופיע כצפי בחודש הנוכחי.

  2. המערכת קוראת את כל התנועות שמופיעות בחשבונות הבנק והאשראי ובונה מהן את התזרים, במקרה שבו היא מציגה גם תנועות שהן לא חלק מהתזרים החודשי מבחינתך, אפשר להגדיר אותן כ״לא תזרימיות״ וככה למחוק אותן מהתזרים.


נעבור על התזרים

הכנסות

הכנסות הקבועות

שם נוודא שהמשכורות, הקצבאות וכל הכנסה קבועה אחרת מופיעה. במקרה שלא - אפשר לפעול לפי הכלל שכתוב בפסקה למעלה.

הכנסות המשתנות

שם נבדוק, אם יש תנועות שמופיעות אבל הן לא חלק מהתזרים החודשי, למשל הכנסה מפיקדון, אפשר להגדיר אותן כ״לא בתזרים״ וככה להוציא אותן מהתזרים החודשי, אפשר לראות איך עושים את זה בגיף שלמעלה.

אם יש הכנסות שנכנסות בכל חודש באופן קבוע, כדאי להגדיר אותן כקבועות.

אם יש הכנסה משתנה שצפויה להיכנס החודש, נוכל להוסיף אותה ככה.


הוצאות

הוצאות קבועות

נוודא שההוצאות הקבועות אכן צפויות לצאת במהלך החודש בסכומים שמתאימים. במקרה שיש שינוי - אפשר לערוך את הסכום של צפי ההוצאה או למחוק אותה באופן כללי.

למה שיהיה שינוי בהוצאה קבועה?

לדוגמה, יכול להיות שהילדה נמצאת בחוג ולקראת סוף השנה המחיר שלו עולה - נרצה להגדיל את צפי ההוצאה. יכול להיות שהיא רוצה להפסיק את החוג וההוצאה לא תרד - נרצה למחוק את צפי ההוצאה.


הוצאות

קטגוריות במעקב

אלו קטגוריות עבור הוצאות שנעשות לעיתים קרובות ולכן נרצה שהמערכת תצפה את הסכום שנוציא עליהן ותאפשר לנו לעקוב אחריהן באמצעות הקטגוריה.

אפשר לערוך את הסכום ש״צפוי לצאת״ ככה:

אפשר להוסיף קטגוריה חדשה ככה

אפשר למחוק קטגוריה ככה:


הוצאות

הוצאות משתנות

שם נראה את כל ההוצאות המשתנות שעשינו במהלך החודש לפי חלוקה לשבועות, כדי להבין את החלוקה לשבועות אפשר להיעזר במדריך הזה.

כדי לזכור על מה יצא, אפשר להוסיף הערות על הוצאה:


תמונת מצב

עכשיו כשהנתונים בתזרים מסודרים, יכול להיות שנקבל אחת משתי תמונות המצב:

👈 תזרים שלילי שאומר שהחודש צפוי לצאת יותר כסף ממה שנכנס. הסכום שמופיע למעלה הוא היתרה השלילית שנשארה וכל הוצאה משתנה תגדיל את היתרה השלילית.

👈 תזרים חיובי שאומר שהחודש צפוי להיכנס יותר כסף ממה שיוצא. הסכום שמופיע למעלה בצבע ירוק, אומר כמה כסף נשאר להוציא על ההוצאות המשתנות של השבוע, וכל הוצאה משתנה שנעשה תקטין את הסכום. אפשר לקרוא כאן כדי להבין איך המספר הזה מחושב, וכאן כדי להבין איך החלוקה לשבועות בתזרים נעשית.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?