לדלג לתוכן הראשי
איך לחסוך בתשלומי החשמל?

כאן נדבר על איך אפשר לעבור ספק חשמל כדי לקבל הנחה שמתאימה לצריכת החשמל האישית שלנו, ומה כדאי לעשות כדי לשלוט בכמות הצריכה.

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

להרבה מאיתנו לא ברור מה משפיע על תשלום החשמל, זה החיוב הקבוע שמגיע אחת לחודשיים ואין לנו ממש מושג איך לשלוט בו ואיך להוזיל אותו. בדיוק בשביל זה, במדריך הזה נדבר על שתי דרכים להיות על זה בכל מה שקשור לחשמל:

  1. לעבור לספק חשמל אחר עם הנחה שמתאימה לך באופן אישי.

  2. לצרוך חשמל חכם יותר.

לעבור לספק חשמל אחר

רפורמת החשמל שהתחילה ביולי 2018 אפשרה לספקים חדשים מלבד לחברת החשמל, להיכנס לשוק ולספק הנחה מותאמת אישית לנו הצרכנים. יצרנית החשמל נשארה חברת החשמל, אבל החברות חדשות שנכנסו לשוק יכולות לספק לנו את החשמל. עד תאריך 27.5.24 הרפורמה מחייבת התקנה של מונה חכם כדי לעבור ספק ולקבל הנחה מותאמת אישית. החל מהתאריך הזה, אפשר לעבור ספק ולקבל הנחה כללית בתשלום גם ללא ההתקנה.

אנחנו כאן איתך כדי להפוך את תהליך המעבר לספק חשמל לקל ופשוט עם שלושה שלבים בלבד:

1. האם יש לי מונה חכם?

כמו שנכתב בפסקה הראשונה, כדי לקבל את ההטבות המלאות צריך להתקין מונה חכם.

כדאי לדעת שחברת החשמל מחויבת לספק עד סוף שנת 2028 מונים כאלו לכל משקי הבית בישראל. כדאי לבדוק מתי צפוי להיות מעבר למונה חכם בבית שלך אפשר לבדוק כאן באתר של סלקום אנרג׳י.

במקרה שלא מתוכנן מעבר כזה בבית שלך בקרוב, אפשר לרכוש מחברת החשמל מונה בסכום של 274 ₪. פשוט צריך להתקשר למספר 103 או לפנות באפליקציה (בשני המקרים יהיה צריך להזדהות עם מספר חשבון חוזה שמופיע בחשבונית האחרונה שלכם למעלה).

2. איך לבחור ספק חשמל?

במקרה שיש לך מונה חכם, אפשר להיעזר בו כדי לבדוק את צריכה החשמל שלך וככה להבין איזה מסלול חשמל הכי מתאים לך בהתאם לשימוש. במקרה שלא, אפשר גם לשאול את עצמך את השאלה הזו:

יש 3 מכשירי חשמל שצורכים הכי הרבה חשמל בבית ולרוב גם פועלים הכי הרבה שעות (מזגן, דוד חשמל, מייבש כביסה) - באיזה שעות הם פועלים אצלך בבית הכי הרבה זמן?

השעות שבהן המכשירים פועלים אלו השעות שבהן נרצה לקבל הנחה!

  • מסלול סו״פש עם הנחה בשימוש בחשמל בסופ״ש

  • מסלול לילה עם הנחה בשימוש בחשמל בלילה

  • מסלול יום עם הנחה בשימוש בחשמל במהלך שעות היום

3. לעבור ספק

עכשיו, אפשר לבחור בספק שמתאים לך וללחוץ כאן בלינק כדי לפתוח פניה:


שימוש חכם במכשירי חשמל

👈 אפשר להתקין עבור מכשירי חשמל שאין לנו צורך שיפעלו באופן רציף שקע חכם ובאמצעות שליטה באפליקציה, לנטר את השעות שבהן הם פועלים (עלות שקעים חכמים היא בסכומים של 100-250 ₪). ככה נוכל למשל שלא להעביר חשמל לתמי 4 בשעות שאין מישהו בבית, או להדליק את הדוד מהדרך הביתה לזמן מוקצב.

👈 עוד אפשרות, היא לבחון התקנת מערכת סולארית בבית, שיכולה לגרום לכך שנייצר חשמל באופן עצמאי בבית - ככה נוכל לחסוך גם כסף וגם אנרגיה. אפשר לקרוא כאן, באתר של חברת החשמל, עוד מידע 🌱


אתגר החשמל של RiseUp בשיתוף סלקום

אפשר להירשם לאתגר החשמל בוואטסאפ!

אתגר קהילתי שבו כולנו עוברים יחד לספק החשמל שמציע את המסלול שמתאים לצריכת החשמל האישית שלנו. נקבל הודעות וואטסאפ עם הנחיות פשוטות, נכיר את כל האפשרויות לספקים שונים שעומדות בפנינו ואיך לעבור לספק אחר בקלות.

אפשר גם לצפות כאן בוובינר שעשינו על זה

האם קיבלת תשובה לשאלתך?