איך לחסוך בתשלומי החשמל?

במדריך נדבר על איך להשתמש בתזרים כדי לשלוט בהוצאות החשמל, וגם על טיפים ושיטות כדי לצמצם את סכום ההוצאה.

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

בשנים האחרונות, התשלום על מחירי החשמל התייקר, ואנחנו כאן כדי לעזור לחסוך את ההוצאה הזו כמה שיותר.

אז איך זה משפיע עלינו ואיך התזרים יכול לעזור?

תשלום החשמל התייקר, ועכשיו, יותר מתמיד, חשוב שנהיה על זה ונבין כמה אנחנו משלמים. התזרים נועד בדיוק בשביל זה - להציג בצורה מסודרת את ההכנסות וההוצאות של החודש. ברוב המקרים, תשלום החשמל מתבצע אחת לחודשיים, מה שמקשה על המעקב החודשי של ההוצאות שלנו. לכן כדי לשלוט בהוצאות האלו, ההמלצה שלנו היא לפנות לחברת החשמל, ולבקש מהם לשנות את מועד החיוב לתשלום אחד בכל חודש. ככה נוכל להבין כמה כסף משולם בכל חודש בנפרד, ולפעול בהתאם לזה.

השלב הבא הוא לנסות להקטין את סכום התשלום בעזרת צעדים קטנים או גדולים שיכולים להשפיע באופן משמעותי.

ריכזנו כמה דרכים שאפשר להיעזר בהם כדי לצמצם את סכום התשלום:

👈 הנקודה הראשונה והחשובה ביותר - חברת החשמל לא יודעת כמה חשמל אנחנו צורכים בגלל שהיא מודדת בעזרת מונים טיפשים. אחת לחצי שנה היא שולחת את אחד מעובדי החברה לבדוק את הצריכה. לכן התשלום עבור החשמל משולם לפי הערכה גסה של המונה בשילוב עונת השנה בה אנחנו נמצאים. הערכה גסה של מדידת התשלום, יכולה להיות מתכון לטעויות בסכום שצריך לשלם, ולכן כדאי לנו להיות על זה ולבדוק בעצמנו.

איך עושים את זה?

משווים את הקוט״ש שבמונה בבית בעצמכם, אל מול הקוט״ש שחברת החשמל מעריכה שאתם מוציאים, ומציגה בחשבונית. במקרה שיש פער בין הסכומים, אפשר להיכנס לאתר של חברת החשמל ולהזין את הקוט״ש שמוצג במונה, וככה לקבל את הזיכוי באופן אוטומטי.

👈 בנוסף, כדאי להכניס הרגל בשגרה, שבו עוברים בבית ומוציאים מהשקעים כל מפצל, מכשיר או מטען, שלא עובד כרגע, ולדאוג שלא ישאר מוצר שמחובר לחשמל כאשר הוא לא פועל ונמצא במצב שינה.

👈 אפשר להתקין עבור מכשירי חשמל שאין לנו צורך שיפעלו באופן רציף שקע חכם ובאמצעות שליטה באפליקציה, אפשר לנטר את השעות שבהן הם פועלים (עלות שקעים חכמים היא בסכומים של 100-250 ₪). ככה נוכל למשל שלא להעביר חשמל לתמי 4 בשעות שאין מישהו בבית, או להדליק את הדוד כבר מהדרך הביתה.

👈 לאחרונה התחילה תחרות גם בשוק אספקת החשמל, מה שיכול לאפשר חיסכון של כסף 💪 הבתים שיכולים להנות מזה הם אלו שמותקן בהם מונה חכם. בין החברות שקיבלו רישיון למכור חשמל אפשר למצוא את סופרגז, סלקום, שיכון ובינוי אנרגיה, וסונול. שחר מהצוות שלנו פירט על זה כאן בפוסט שכתב בקהילת הפייסבוק שלנו ״להיות על זה ביחד״.

אפשר לבדוק אם יש לך מונה חכם בלינק הזה או לרכוש מחברת החשמל.

👈 עוד אפשרות, היא לבחון התקנת מערכת סולארית בבית, שיכולה לגרום לכך שנייצר חשמל באופן עצמאי בבית - ככה נוכל לחסוך גם כסף וגם אנרגיה 🌱

לסיום, עליית מחירי החשמל זה מצב שדורש התמודדות עם מציאות חדשה ולא פשוטה. אנחנו כאן כדי להיות על זה ביחד - להיות במודעות, שליטה, וכמובן לצמצם בעלויות.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?