כל האוספים
טיפים מצוות רייזאפ
לקנות חכם
טיפים לקניה חכמה ובטוחה באינטרנט
טיפים לקניה חכמה ובטוחה באינטרנט

לפני קניות באינטרנט יש כמה טיפים שחשוב לזכור, צירפנו אותם כאן

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

לפני הקניה:

👈 השתמשו בתזרים כדי להחליט מה הסכום הכולל שתרצו להוציא על קניות החודש.

👈 צרו רשימה של המוצרים אותם תרצו לרכוש ותייצרו ביניהם תיעדוף.

👈 כדאי להבין מה המחיר של אותם המוצרים בימי שגרה (כלומר לא בימי המבצעים) כדי שיהיה אפשר לדעת מה גובה ההנחה שתתקבל. אתרים רבים נוהגים לעלות את המחיר המקורי ואז עליו להציע הנחה, ככה שבסוף יוצא שמשלמים את אותו הסכום.

הנחות ומבצעים:

👈 כשידוע באיזה אתר תרצו לרכוש את המוצר, כדאי לחפש קופונים עבור אותו האתר. אפשר להיכנס לאתרי הקניה או למועדוני הנחות שונים. במקרים רבים אפשר למצוא קופונים יחסית נגישים כמו בהצטרפות למועדון או הנחה ברכישה ראשונה.

👈 אתרי הקניות משייכים את הרוכשים אוטומטית למיקום ולמטבע שבו הם נמצאים. למשל ברכישה בישראל דרך ebay, השיוך אוטומטי ל-ebay ארה״ב, והמחירים מוצגים בשקל חדש. אפשר וכדאי לבדוק אפשרויות של מטבע שונה ושל מיקום שונה וככה אולי להוזיל את מחיר הקניה. אפשר גם להיעזר באתר הישראלי קומפופו שמשווה מוצרים בין אתרי קניות שונים ומציג את התוצאה הזולה ביותר.

עמלות ומיסים:

👈 על כל קניה שנעשת במטבע חוץ, נגבית גם עמלת המרת מט״ח מחברת האשראי. לכן כדאי להבין מה אחוז העמלה שמשולמת, ולבחור לבצע את התשלום עם הכרטיס שבו העמלה היא הנמוכה ביותר. יכול להיות שכדאי להצטרף לכרטיס אשראי שבו יש עמלת מט״ח משתלמת.

👈 בחברות אשראי רבות, החיוב עבור רכישות במט״ח הוא בשיטת שוטף+60. ההמלצה שלנו היא לפנות לחברת האשראי ולבטל את זה, כלומר לשלם בעד הקניה כבר בחיוב האשראי הקרוב, וככה להמנע מיצירת חיוביים עתידיים.

👈 כדאי לשים ❤️ יש מס על ייבוא אישי עבור כל קניה במחיר גבוה מ-75 $. עבור קניה בסכום שגבוה מ-75 $ אבל נמוך מ-500 $ יש חובת מע"מ של 17%. אפשר לקבל עוד מידע על גובה המס ודרך החישוב באתר כל זכות.

משלוח:

👈 כשרוכשים צריך להסתכל על מחיר המוצר וגם על מחיר המשלוח - כי התשלום הסופי כולל את שניהם.

👈 בדקו עם חברים או משפחה אם יש תכנון לרכוש מוצרים דומים כדי שתוכלו לקנות יחד ולהקל את מחיר דמי המשלוח.

👈 בנוסף, בהרבה אתרים אפשר להימנע מדמי משלוח ברכישה מעל סכום מסוים. לכן כדאי כבר בתחילת הקניה להבין מה הוא הסכום, ולייצר את סל הקניות המשתלם בהתאם.

אבטחת מידע:

👈 קנו מאתר מהימן ומוכר שנבחר מראש.

👈 גלשו לאתר באופן עצמאי דרך הדפדפן, ובלי להשתמש בקישורים שהתקבלו באינטרנט ובמייל.

👈 וודאו שהרכישה הסופית נעשית עבור סל הקניות שנבחר.

👈 כדאי תמיד לקנות רק בחיבור לרשת הביתית או הסלולארית, כלומר לא דרך wifi ציבורי.

👈 היו במודעות לאפשרויות של הונאה והפעילו הגיון בריא, למשל אם מוצר מסוים נמכר יותר זול משמעותית באתר לא מוכר, כדאי לחשוד.

👈 אל תשתפו פרטי אשראי עם אדם אחר, גם אם כשיש הבטחה להנחה גדולה על מוצר מסוים.

👈 לפרטים נוספים אפשר להיעזר במדריך אבטחת המידע של הרשות להגנת הצרכן.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?