כל האוספים
תזרים למתקדמים ומתקדמות
מה עושים במקרה שמצאתי עסקה שאני לא מזהה?
מה עושים במקרה שמצאתי עסקה שאני לא מזהה?

נכנסתי לתזרים וראיתי עסקה שאני לא מזהה, מה עושים?

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

בדרך כלל יש הסבר סביר לחיוב בכרטיס האשראי או בחשבון הבנק, אבל יש מקרים שבהם מדובר בעסקה שנעשתה שלא בהסכמה. במדריך פה אפשר למצוא את הדרכים להתמודד עם מקרים מהסוג הזה.

👈 בתור התחלה כדאי לצלם מסך או לכתוב על פתק את שם בית עסק, סכום ותאריך העסקה שלא מזוהה.

👈 אם בית העסק והסכום מוכרים - כדאי לבדוק עוד פרטים על העסקה באתר חברת האשראי או הבנק.

👈 אם בית העסק לא מוכר כדאי לערוך חיפוש ב- Google אחרי השם, ולבדוק את הכתובת, השירות והמוצר של החברה.

👈 אם בשני המקרים העסקה עדיין לא ברורה, זה השלב לשאול את בני הבית ושותפים לתזרים, אם הם מכירים את העסקה או את בית העסק. במקרה שלא - יש שתי אפשרויות:

כאשר בית העסק לא מוכר ומזוהה, וגם לא העסקה, יכול להיות שתרצו לעשות הכחשת עסקה.

כאשר בית העסק מוכר ומזוהה, אבל אתם לא מרוצים מהעסקה, יכול להיות שתרצו לעשות ביטול עסקה צרכנית.

בשני המקרים חשוב לדייק בפרטים שנמסור לחברת האשראי או הבנק, כי הפרטים נשמרים ונבדקים, במקרה שיש חשד לדיווחים לא מבוססים.

הכחשת עסקה

אפשר לבצע הכחשת עסקה מול חברת האשראי, במקרים שבהם מופיעה עסקה בפירוט האשראי, אך היא לא בוצעה על ידכם.

כדי להתחיל תהליך של הכחשת עסקה, אפשר ללחוץ פה על השם של חברת האשראי שמנפיקה את הכרטיס (אפשר לדעת לאיזה חברת אשראי הכרטיס שייך לפי הלוגו שיש בצד האחורי שלו):

👈 מקס (ניתן להתחיל את תהליך הכחשת עסקה באתר או באפליקציה, או בטלפון 03-6178800)

👈 ויזה כאל (טופס דיגיטלי או טלפון 03-5723666)

👈 אמריקן אקספרס (צריך לפנות מתוך שירות הלקוחות של האפליקציה או אתר).

ביטול עסקה צרכנית

ביטול עסקה אפשרי במקרה שבו מדובר בקניה שהתכוונתם לבצע אבל התחרטתם, או שאינכם שבעי רצון מהמוצר או השירות. ביטול העסקה מתבצע מול בית העסק בכפוף לחוק הגנת הצרכן.

כדאי לשים ❤️ שעל ביטול עסקה, יכולים לחול דמי ביטול בסכום של 5% מהמחיר.

כדי להתחיל תהליך של ביטול עסקה צרכנית כדאי קודם לוודא שהתנאים עומדים בחוק להגנת הצרכן, לאחר מכן צריך ליצור קשר עם בית העסק, ולהסדיר את הביטול.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?