כל האוספים
טיפים מצוות רייזאפ
חבל על הכסף
על עמלות - ואיך אפשר לצמצם אותן
על עמלות - ואיך אפשר לצמצם אותן
דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

1. עמלת הקצאת אשראי

יתרת העו״ש בפלוס, התזרים חיובי ויש לך תחושת שליטה על המצב. אבל פתאום קיבלת חיוב על עמלה עם שם מוזר - ״עמלת הקצאת אשראי״. אז מה זה? למה חוייבתי? והאם ניתן לבטל אותה?

התשלום של עמלת הקצאת אשראי הוא בשביל ״הזכות״ להיכנס למינוס. מה שקורה זה שהבנק מעמיד לנו מסגרת אשראי, ועל עצם קיומה הוא גובה מאיתנו עמלה. לצורך ההמחשה, אם יתרת העו״ש שלך היא חיובית, רק על כך שהבנק הקצה לך מסגרת בגובה של 5,000 ₪ שמאפשרת לך לחרוג ולהיכנס למינוס, הוא גובה כסף.

כמה כסף? קודם כל, מדובר בעמלה רבעונית (כלומר אחת ל-3 חודשים) ולכן לפעמים קל לפספס אותה (אבל לא עם רייזאפ 😉). הסכום משתנה מבנק לבנק, ונע בין 10 ₪ לרבעון (דיסקונט) לבין 27 ₪ לרבעון (מזרחי טפחות). או בהסתכלות שנתית, בין 40 ל-108 ₪ בשנה.

חשוב לשים ❤️ שהבנק גובה את עמלת הקצאת האשראי דווקא כאשר היתרה בעו״ש היא חיובית ולא שלילית. כאשר היתרה היא שלילית (מינוס), הבנק פשוט גובה ריבית על המינוס.

מה שמדגיש את הרעיון, שעמלת הקצאת האשראי היא כסף שאנחנו משלמים על האפשרות להיכנס למינוס. במקרה שבמהלך הרבעון, ניצלת רק חלק מהמסגרת (כלומר נכנסת למינוס של 1,000 ₪ מתוך מסגרת של 5,000 ₪), הבנק יגבה ממך את הריבית על המינוס. אבל אם גובה הריבית על המינוס נמוך מסכום העמלה, יהיה צריך לשלם את ההפרש עבור העמלה.

איך מבטלים עמלת דמי הקצאת אשראי?

לרוב ניתן לבטל את עמלת הקצאת האשראי על ידי ביטול המסגרת, ובהתאם ביטול האפשרות להכנס למינוס. זה דורש זהירות רבה, כי המשמעות היא שלא ניתן לחרוג מהמסגרת ולערוך קניה עם כסף שלא קיים בעו״ש ברגע זה. אפשר לשקול לבטל עמלת הקצאת אשראי במקרה שבו חשבון הבנק נמצא תמיד ביתרה חיובית עם מרווח ביטחון גדול ואין שום סיכוי שתהיה הוצאה קרובה שלא נוכל לשלם.

כמה עולה להיות במינוס?

אם היית במינוס בבנק, לא יגבו ממך גם עמלת הקצאת אשראי. אבל חשוב לדעת שהמינוס הוא למעשה הלוואה בריבית גבוהה (לרוב בגובה דו-ספרתי), ובניגוד להלוואה רגילה, היא גם ללא תאריך פירעון ויכולה להימשך לזמן רב.

2. דמי כרטיס אשראי

חברות כרטיסי האשראי והבנקים גובות עמלת כרטיס שיכולה להגיע ל-19.90 ₪ בחודש. באופן כללי, החברות האלו מאוד רוצות שנשתמש דווקא בכרטיסי האשראי שלהן, ולכן מהניסיון שלנו ברייזאפ, לרוב אפשר לבטל את העמלה הזאת, לפחות למשך שנה.

אם לא הצלחת לבטל את העמלה - כדאי לשקול אם הכרטיס אשראי הספציפי הזה נותן לך מספיק ערך כדי לשלם את המחיר החודשי.

מה עושים עכשיו?

כאן למטה, נצרף טקסט שאפשר פשוט להעתיק אותו, להיכנס לאפליקציה של הבנק או חברת כרטיסי האשראי ופשוט להדביק את הטקסט. משם יש סבירות גבוהה שהקסם כבר יקרה מעצמו 💫

שלום,
שמתי לב לאחרונה שאתם גובים ממני עמלות על כרטיס האשראי שלי אצלכם. מבדיקה שערכתי עם מספר לקוחות אחרים עלה שכולם קיבלו פטור מלא מעמלות. קיבלתי כבר הצעות לעשות כרטיסים אחרים בפטור מלא של דמי כרטיס.

אבקש לעדכן עבורי פטור מלא אצלכם.
אנא תשובתכם בהקדם.
תודה
.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?