כל האוספים
האלף בית של רייזאפ
איך התזרים מתייחס לחיוב באשראי?
איך התזרים מתייחס לחיוב באשראי?

האשראי מחוייב ב-2, 10 או 15 לחודש, אז למה הנתונים שמופיעים בתזרים שוני?

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

המערכת מציגה את הנתונים בתזרים מה-1 לחודש ועד ליום האחרון שבו

גם אם תאריך חיוב האשראי הוא ה-2,10 או ה-15 לחודש, זה לא ישנה לתזרים. כי בתזרים כל ההוצאות יופיעו לפי התאריך שבו ביצעת את העסקה. אם למשל רכשת חולצה חדשה בתאריך 30.12 העסקה בתזרים תופיע בתאריך 30.12 בלי קשר לתאריך שבו העסקה תחוייב בפועל ביום חיוב האשראי.

למה?

השיטה הבסיסית של התזרים היא הסתכלות על ההוצאות וההכנסות במחזורים חודשיים והתמקדות בהשוואה שבין הכנסות להוצאות חודשיות. לכן, זה לא משנה מאיזה תאריך ועד איזה תאריך נעשה את ההשוואה הזאת, כל עוד היא עקבית ובטווח של חודש ימים. אנחנו ברייזאפ מאמינים שהגישה הזו עוזרת לקבל החלטות כלכליות טובות יותר במהלך החודש.

איך זה התזרים משפיע על העו״ש?

התזרים לא משפיע באופן ישיר על העו״ש. השיטה של הסתכלות חודשית יוצרת פער בין תמונת המצב של התזרים לבין תמונת המצב של העו״ש. התזרים לא נועד בשביל לעקוב אחרי מצב העו״ש, אלא בשביל לאפשר זווית הסתכלות חדשה. כמובן שבהדרגה תזרימים חיוביים או שליליים ישפיעו גם על מצב העו״ש, אבל בגלל השוני בתאריכים ובתמונת המצב, זו לא תהיה השפעה מידית וישירה.

כדאי לשים 💛 שאם הגדרת הוצאות או הכנסות כלא תזרימיות, הן ישפיעו על העו״ש אבל לא יופיעו בתזרים.

תזרים 10-9

אם המשכורות שלך נכנסות עד ה-10 לחודש וכל חיובי האשראי יורדים ב-10 לחודש, אפשר לעבור לתזרים שמתחיל ב-10 לחודש. כדי לעבור לתזרים שמתחיל מה-10 לחודש, פשוט צריך להיכנס להגדרות המינוי, ללחוץ על ״יום תחילת התזרים״ ולבחור ב״תזרים מה-10 לחודש״. השינוי יגרום להבדל משמעותי בתזרים של החודש הנוכחי כי חלון הזמן זז מה-1 לחודש ב-10 ימים.

אפשר לקרוא על זה עוד במדריך כאן 👇

האם קיבלת תשובה לשאלתך?