כל האוספים
לצאת לדרך עם התזרים
לאמץ את התזרים כהרגל חדש
תחילת חודש - זמן לעבור על קטגוריות במעקב
תחילת חודש - זמן לעבור על קטגוריות במעקב

בתחילת כל חודש יש כמה פעולות שכדאי לעשות עם הקטגוריות במעקב כדי להיות בטוב עם הכסף שלנו, במדריך הזה נלמד מה צריך לעשות ואיך לעשות את זה.

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

בתחילת כל חודש כדאי לעבור על כל הקטגוריות במעקב, ולבדוק:

בשלב הראשון נבדוק מה הסכום ש״צפוי לצאת״ בכל הקטגוריות עד סוף החודש.

מומלץ להגדיר יעד שהוא יהיה הסכום שנרצה להוציא החודש, ובהתאם לערוך את הסכום ש״צפוי לצאת״ בתזרים. בשלב הזה צריך להיות קשובים לעצמנו ולמציאות, ולקבוע יעדים שבוודאות נוכל לעמוד בהם במהלך החודש. אחרי שקובעים יעד, צריך להבין איך אפשר לצמצם בהוצאות כדי לעמוד בו. זה אומר שצריך לשנות הרגלים שלרוב זה לא קל, אבל אם יש לנו מטרה שבשביל לחסוך אליה אנחנו מצמצמים בקטגוריה אחרת, הרבה יותר קל להתמיד. למשל קל יותר לצמצם בקטגוריה של אוכל בחוץ, אם מהכסף שחסכנו נוכל לקנות כרטיס טיסה לחופשה הבאה. כדאי גם לשנות את הסדר של הקטגוריות כדי שהקטגוריה שבה נרצה לצמצם תהיה זו שמופיעה ראשונה בתזרים.

מאיזו קטגוריה להתחיל?

הרגלי הקניות בסופר ואוכל בחוץ משלימים זה את זה, ועבור רוב האנשים אלה ההוצאות המשמעותית ביותר מבין שאר הקטגוריות במעקב. בקהילה שלנו נכתבו עשרות פוסטים והמלצות איך לצמצם את ההוצאות במעקב, בעיקר הוצאות על קניות בסופר ואוכל בחוץ ולכן כדאי להתחיל משם, אפשר גם להיעזר במדריך צמצום הוצאות הסופר כאן.

בשלב השני צריך לבדוק שפתחתי קטגוריות עבור ההוצאות שחוזרות על עצמן בכל חודש ושצפויות לצאת גם במהלך החודש הזה.

קטגוריה שלא עומדת בתנאים יהיה כדאי למחוק ואז ההוצאות שבה יעברו ל״הוצאות המשתנות״.

💡 טיפ מאיתנו, כדאי לפתוח כמה שפחות קטגוריות במעקב. ככל שיש יותר קטגוריות בתזרים, ההוצאות יותר מפוזרות ויכול להיות קשה לעקוב, זה בפועל מסרבל במקום לפשט. בנוסף התזרים לוקח בחשבון קודם את ההוצאות בקטגוריות על פני ההוצאות משתנות, ויכול להיות שסדר החשיבות הוא הפוך מבחינתנו. בנוסף יש יותר דברים שצריך לחשוב עליהם - במקום לבדוק בפשטות ״כמה כסף נשאר להוציא השבוע״.

כשבתחילת כל חודש, נבדוק את הדברים האלה, נוכל להשתמש בקטגוריות שבתזרים ל-2 מטרות: חיזוי ויעד.

חיזוי יאפשר לנו לצפות כבר בתחילת החודש איך התזרים יסתיים, ולדעת לקבל החלטות כלכליות מדויקות במהלך החודש. יעד יאפשר לנו לקבוע יעדים של סכומים שנרצה להוציא החודש בקטגוריות ובעזרתם להגיע למטרות שלנו החודש.


מדריכים קשורים 👇

האם קיבלת תשובה לשאלתך?