איך להשתמש בתוכניות הגדולות בתזרים?

יש סיבה טובה לסיים את החודש עם תזרים חיובי - אפשר לשים כסף בצד בשביל המטרה הכלכלית הבאה, ולחסוך אליה בכל חודש 💫

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

כשהתזרים חיובי, נשאר כסף שאפשר לחסוך בשביל התוכניות והחלומות הכלכליים שנרצה להגשים בשנים הקרובות, כמו חופשה, רכב חדש או שיפוץ בבית. פשוט צריך לפתוח תוכנית בתזרים והמערכת תעזור לנו לחסוך את הכסף עד שיגיע הזמן לשלם עבור ההוצאה. ככה נדע כמה כסף צריך לשים בצד בכל חודש, נחסוך בעזרת התזרים לקראת ההוצאה, ונצבור את הכסף בעו״ש.

איך זה עובד?

👈 בקטגוריה של היעד החודשי, אפשר להוסיף תוכניות בלחיצה על ״מה אעשה עם הכסף״, ואז על ״להוספת תוכניות גדולות״. שם, להגדיר באיזו הוצאה מדובר, הסכום שנרצה לחסוך עבור ותוך כמה זמן.

👈 המערכת תחשב כמה כסף צריך לשים בצד בכל חודש עבור התוכנית ותיקח אותה בחשבון בחישוב של התזרים החודשי. כלומר, התוכנית תופיע אוטומטית גם בתזרימים הבאים, עד התאריך שבו תכננת לשלם על ההוצאה.

חשוב לשים ❤️ היעד החודשי והתוכניות הם לא פיקדונות ממשיים, מדובר בכסף שאפשר לשים בצד ככה שהוא לא יחושב בתזרים ככסף שאפשר להוציא. בפועל, הציפייה היא שהכסף פשוט יצבר בעו״ש. אם הכוונה שלך היא לפתוח קופה שיש לה שיפוקד אליה כסף בפועל - כדאי לחשוב על אפשרויות אחרות כמו פיקדון, או הפקדה של הכסף בקרן כספית או Box של פייבוקס.


למי מופיעות התוכניות הגדולות בתזרים?

האפשרות לתוכניות גדולות בתזרים מופיעה רק אצל מי שיתרת העו״ש חיובית במשך 3 חודשים רצופים. זה מוגדר ככה כי הרעיון של הפיצ׳ר הוא לחסוך כסף בעו״ש לקראת הוצאות גבוהות עתידיות, ואם העו״ש שלילי בזמן מסויים מהתקופה הזו - הפיצ׳ר עשוי להטעות.


אם כבר חסכתי חלק מהכסף?

התוכנית הגדולה מאפשרת לחסוך את הכסף לקראת ההוצאה בעו״ש.
ברגע שמעבירים את הכסף שנחסך בעו״ש לקופת חיסכון חיצונית כמו קרן כספית או פיקדון, זה אומר שהכסף שנחסך הועבר ממקום אחד לאחר, אבל לא היה שינוי בחיסכון עצמו.

כדי שהתזרים והתוכנית יהיו מעודכנות בהתאם, כדאי לעשות 2 פעולות:

👈 להגדיר את ההפקדה לחיסכון כ״הוצאה לא תזרימית״.

👈 להגדיר בתוכנית את סכום הכסף שהועבר ככסף שכבר נחסך וככה להקטין את סכום היעד לחודשים הבאים. צריך ללחוץ על ״פירוט התוכניות״, לבחור בתוכנית הרלוונטית וללחוץ על ״לצפיה בתוכנית״. שם, נשאר ללחוץ על ״הגדרות״ שבצד ימין למעלה ואז על ״עריכת תוכנית״.
בשלב האחרון, צריך ללחוץ על ״יש לי כבר חלק מהכסף״ ואת הסכום שנחסך ולאיזו קופה הוא הופקד (למשל בקרן כספית או פיקדון).

זה נראה ככה 👇


תכנון ההוצאות הגדולות הוא חלק מהיעד החודשי

היעד החודשי סכום הכסף שקבעת שלא יקח חלק בחישוב של התזרים כדי שלא להשתמש בו, וככה לחסוך אותו.

👈 אם היעד החודשי גבוה מסכום התוכניות - זה אומר שמעבר להוצאות החודשיות היומיומיות, נשאר לך מספיק כסף לשים בצד עבור התוכנית, וגם לשים בצד באופן כללי ללא מטרה מסוימת. למשל אם סכום כל התוכניות הוא 555 ₪ והגדרת יעד חודשי בסכום של 700 ₪. זה אומר שמעבר ל- 555 ₪ ששמת בכל חודש עבור חופשה זוגית ומתנה ליום הולדת, 145 ₪ שמת בצד ללא מטרה מוגדרת.

👈 אם היעד החודשי נמוך מסכום התכניות - זה אומר שאין אפשרות החודש לשים את הכסף הזה בצד ולכן התוכנית לא תגיע ליעד בזמן שרצית. אם אפשר, כדאי להגדיל את הסכום של היעד החודשי כדי שיהיה גבוה יותר מסכום התוכניות שיצרת. כדאי לדעת שתוכנית יכולה שלא להגיע ליעד גם כשלא נשאר כסף להוצאות משתנות בתזרים של החודש הזה, וגם אם לא נשאר כסף באחד מהחודשים הקודמים.


מה אפשר לעשות במקרה שבו אי אפשר להגיע לסכום בזמן שרצית?

במקרה שלא נשארה יתרה כדי לעמוד ביעד של בחודש הנוכחי

  1. אפשר לערוך את התוכנית ולתכנן אותה מחדש על-ידי הקטנה של הסכום או הארכה של הזמן.

  2. בנוסף, אם יתרת ההוצאות המשתנות גבוהה מהסכום שכנראה נוציא במהלך החודש, אפשר להגדיל את היעד החודשי וככה לפנות כסף עבור התוכנית.

  3. כדאי גם לבדוק את הקטגוריות במעקב (אלו שבצבע כחול בתזרים), ולבדוק אם צפי ההוצאות באחת הקטגוריות גבוה מהסכום שנרצה להוציא במהלך החודש. במקרה כזה אפשר להקטין את סכום צפי ההוצאות שבקטגוריה, ככה יגדלו צפי ההוצאות המשתנות, ויהיה אפשר על חשבונן להגדיל את היעד החודשי.

  4. אפשר להיעזר במדריך הזה שמסביר מה עושים כשהתזרים הוא שלילי.

  5. אפשר גם תמיד לפנות אלינו לצ׳אט שבתזרים כדי שהצוות שלנו יעבור איתך על הנתונים ויעזור לך להגיע למטרה 💪

במקרה שלא נשארה יתרה כדי לעמוד ביעד של התוכנית בחודשים הקודמים

  1. צריך להכנס לעמוד התוכנית וללחוץ על ״חלוקה חודשית חדשה״, שם אפשר לערוך את הסכום או הזמן שבו נרצה לשלם, והמערכת תציג את החישוב מחדש.


הגיע הזמן לשלם על ההוצאה

ברגע שמשלמים בפועל עבור הוצאה שחסכת עבורה במשך כמה תזרימים, זה אומר שההוצאה הזו ירדה מכסף שנמצא בעו״ש ולא מההכנסות של החודש הנוכחי (כמו בשאר ההוצאות שבתזרים). לכן, כדאי להעביר את ההוצאה קטגוריה ולשייך אותה לתוכנית. בפועל בתזרים היא תיחשב כ״לא תזרימית״ ולא תשפיע על החישוב של המשך החודש.

בעמוד התוכנית אפשר לראות כמה כסף כבר נחסך ״כמה שמתי״ ואת פירוט ההוצאות שכבר נרכשו ״על מה הוצאתי״.

כדאי לשים ❤️ בסיום חודש תזרימי, סכום הכסף שנחסך עבור התוכניות יופיע כיתרה חיובית של החודש ולא כחיסכון ספציפי עבור תוכנית. במקביל ההוצאה עבור התוכנית תופיע כ״לא תזרימית״ ולא תילקח בחשבון גם כן. זה אומר שגם חיסכון לקראת תוכנית וגם ההוצאות שנעשו מאותו החיסכון לא יקבלו ביטוי בחישוב הכולל של התזרימים, ויהיו מחוץ לחישוב של התזרים החודשי.

האם קיבלת תשובה לשאלתך?