כל האוספים
לצאת לדרך עם התזרים
לאמץ את התזרים כהרגל חדש
תחילת רבעון - זמן לעבור על ההוצאות הקבועות
תחילת רבעון - זמן לעבור על ההוצאות הקבועות

אחת לרבעון כדאי לעבור על כל ההוצאות הקבועות ולראות איפה אפשר לצמצם, איך? במדריך הזה נבין.

דני avatar
נכתב על ידי דני
עודכן לפני יותר משבוע

צמצום הוצאה קבועה זו משימה של ״שגר ושכח״ - עושים אותה פעם אחת וזהו. לאחר מכן, החלק הסגול בתזרים מצטמצם ולא צריך לחשוב על ההוצאות האלה בכל חודש מחדש. ככל שנצמצם את ההוצאות הקבועות, תהיה לנו נקודת פתיחה טובה יותר בתחילת החודשים הבאים שתאפשר לנו להגיע למטרות שלנו ביותר קלות.

אז מה עושים?

אחת לרבעון, קובעים זמן ממוקד מראש ובו עוברים על כל ההוצאות הקבועות, ושואלים את עצמנו:

  1. אולי אפשר לוותר על ההוצאה הזו?

    כדי לקבל החלטה כדאי לחשוב על שנה במקום על חודש
    האם הוצאה שעולה 50 ₪ בחודש שווה לי 600 ₪ בשנה.

  2. איך אפשר לצמצם את ההוצאה הזו?
    לבדוק כמה כסף יורד בכל חודש, ליצור קשר עם החברה שמספקת את השירות או החברה המתחרה, לבחור באפשרות שזולה מביניהן, ולבטל את האפשרות היקרה. ככה בהדרגה נשאיר עוד כסף בשביל המטרה הכלכלית הבאה שלנו.

הנה רשימה קצרה של הוצאות קבועות שאפשר לצמצם יחסית בקלות:

ביטוחים

בודקים בהר הביטוח שאין לנו כפל ביטוחים, ושהתשלום החודשי שלנו הוא על הכיסוי הביטוחי המתאים לנו בלבד (במקרים מסוימים כדאי להתייעץ עם סוכנ.ת או יועצ.ת ביטוח). אם אפשר, פונים לחברות הביטוח המתחרות ומבקשים הצעה טובה יותר, חוזרים לחברת הביטוח שלנו ומתמקחים על המחיר. אפשר להיעזר בקהילה וללמוד אחד מהשניה איך אפשר להוזיל בתשלומי הביטוח, כמו למשל בפוסט הזה של אלעזר.

עמלות

אלה עמלות שהבנקים וחברות האשראי גובות מאיתנו על פעולות בערוץ ישיר ודמי כרטיס. אפשר להרים טלפון לבנק ולחברות האשראי ולבקש לבטל את העמלות האלה. אפשר להיעזר במדריך ״על עמלות״ ואיך אפשר לצמצם אותן כדי לבטל לראות איך עושים את זה.

תקשורת ודיגיטל

אפשר לעבור על התשלומים לחברות השונות שנמצאות תחת קטגורית ״תקשורת״ וקטגורית ״דיגיטל״. לבדוק כמה יורד בכל חודש, ליצור קשר עם החברה המספקת או החברה המתחרה ולהוזיל את התשלום.

הוצאות שמתקיימות אחת לחודשיים

בכל הוצאה שאפשר, כדאי לעבור לתשלום אחת לחודש בלבד כדי שיהיה אפשר לתכנן ולהתנהל בעזרת התזרים נכון יותר. זה לא יקטין את גובה ההוצאה - אבל זה יגרום לתזרים להיות פחות תנודתי מחודש לחודש ויהיה פשוט וקל יותר לתכנן קדימה. בחברת החשמל זה לגמרי אפשרי וכדאי לקרוא איך עושים את זה במדריך על הוצאות החשמל. כדאי גם לבדוק מול הרשות המקומית גם אם אפשר לפצל את חשבונות המים והארנונה.

הוצאות בתשלומים

כשמחלקים הוצאה לתשלומים מתווספת לתזרים שלנו הוצאה קבועה, משך החודשים יהיה מספר התשלומים שאליהם חילקנו. זה אומר שבחודשים הבאים ישאר פחות כסף להוצאות משתנות.

במקרים של הוצאה שחוזרת על עצמה (כמו קניות בסופר או דלק) - ההמלצה שלנו היא לא לחלק לתשלומים. הרי גם בחודש הבא תהיה קנייה בסופר - אז למה לשלם גם על הקניות של החודש, וגם על הקניות של החודש הקודם?!

לגבי יתר ההוצאות - כדי להחליט אם לחלק לתשלומים או לא, כדאי לוודא שיש אפשרות להתחייב להגדלה של ההוצאות הקבועות בחודשים הבאים. כדאי גם לקרוא את הטיפ שלנו על כל הוצאה בתשלומים שהסתיימה.

שאר ההוצאות הקבועות

כדאי לעבור על כל שאר ההוצאות הקבועות שברשימה ולעשות את הפעולות הבאות:

  1. לבדוק כמה יורד בכל חודש.

  2. ליצור קשר עם החברה שמספקת את השירות או החברה המתחרה.

  3. לבחור באפשרות שזולה מביניהן, ולבטל את האפשרות היקרה. ככה בהדרגה נשאיר עוד כסף בשביל המטרה הכלכלית הבאה שלנו.

כשנקפיד על שגרה שבה אחת לרבעון אנחנו מצמצמים בהוצאות הקבועות, תוך זמן קצר נוכל לראות את ההשפעה על התזרים שלנו ועל הגעה למטרות.


מדריכים קשורים נוספים 👇

האם קיבלת תשובה לשאלתך?